Selecteer een pagina

Landingspagina

de eerste indruk

Een landingspagina is een enkele pagina binnen uw website waar u naar verwijst vanuit andere media zoals Facebook of een Adwords campagne. Deze landingspagina is voor een potentiële klant het eerste “echte” contact met u en uw bedrijf. Wanneer ze op uw landingspagina komen, lopen ze door de digitale deur uw bedrijf binnen. De eerste indruk dus!

zekerheid

Stelt u zich nu eens voor. U loopt voor het eerst binnen bij een boekhoudkantoor. U doet de deur open en in de hal waar u binnen komt ligt een hoop rommel en het is er vies. Er staan kartonnen dozen overladen met oud papier, de tegels op de vloer zijn gebroken en het afgebladderde behang van minstens 40 jaar oud hangt er levenloos bij.

Achter de receptie is in geen velden of wegen iemand te bekennen die u te woord kan staan, en de stapels papier op het bureau doen sterk vermoeden dat de eigen boekhouding voor minstens jaren achterop is geraakt.

Niet echt een beste eerste indruk en het vertrouwen in het boekhoudkantoor is direct verdwenen. U draait om en loopt weer naar buiten, om er nooit meer terug te keren.

Conversies

Kijk nu eens naar een landingspagina op diezelfde manier. Wilt u voorkomen dat uw potentiële klant na één stap binnen te hebben gezet in uw digitale hal linea recta weer omdraait en nooit meer wederkomt? Kies dan voor een ontwerp van Mint Multimedia

Vanuit uw landingspagina wilt u eigenlijk maar één ding: Dat mensen in ieder geval doorklikken naar uw website. Nóg beter zou zijn dat ze direct contact met u opnemen of een offerte aanvragen, en in het meest perfecte geval doet de klant direct een eerste bestelling of afname van uw dienst. Dit laatste scenario is in vele gevallen een utopie waar we graag over verder fantaseren, maar laten we realistisch blijven. We gaan ons eerst maar eens richten op de eerste twee volstrekt haalbare opties.

bounce percentage

Natuurlijk kunt u bezoekers ook direct naar de homepage of productpagina van uw website sturen, echter bestaat er een grote kans dat de bezoeker niet verder komt dan deze pagina en vroegtijdig afhaakt. Dit zorgt voor een zogenoemd hoog bouncepercentage wat u absoluut moet proberen te vermijden.

De bezoeker van uw site is namelijk geïnteresseerd in een oplossing voor zijn of haar “probleem”. Het is dan ook zeer aannemelijk dat de bezoeker niet alleen uw website bezoekt maar ook die van uw concurrenten. Het moet dus direct duidelijk worden wat de voordelen van uw bedrijf zijn ten opzichte van je concullegae. Een landingspagina is hier by far het meest geschikte medium voor.

aandacht

Een potentiële klant spendeert gemiddeld niet meer dan een handjevol seconden op een landingspagina. Dit wil echter niet zeggen dat ook u hier maar weinig aandacht aan moet besteden. Allesbehalve! Een goede landingspagina vergt heel wat denkwerk met een bijpassende strategie wil deze écht functioneren.

Laat Mint Multimedia deze strategie voor u uitvoeren, zodat u tijd over houdt om te doen waar u goed in bent.

aanbod

Zoveel mensen, zoveel wensen. Kiest u juist wél of juist niet voor het voordeel van een landingspagina? En hoeveel verschillende landingspagina’s hebt u dan nodig?

Met 1 basis landingspagina kunt u er al voor zorgen dat uw conversieratio vijf keer zo hoog wordt. Biedt u echter meer dan 1 soort dienst of product aan of hebt u verschillende doelgroepen waarop u zich richt? Overweeg dan zeker meerdere landingspagina’s. Elk product, elke doelgroep, elke dienst haar eigen landingspagina. Mét bijbehorende conversies natuurlijk! 

Twijfelt u over het aantal benodigde landingspagina’s? Laat uzelf dan door ons adviseren. We zullen in overleg met u kijken wat het beste bij u past.

Omdat wij maatwerk bieden zullen prijzen altijd afhankelijk zijn van de wensen en voorkeuren van onze klanten. Hierdoor kan het prijskaartje tussen klant A en klant B verschillen.

Laten we met iets nieuws beginnen

zeg hallo!

"Heeft u nog vragen of wilt u een offerte? Neem dan contact op met ons!"

4 + 13 =

Delen